Zakaj so kvalitetne fotografije izdelkov pomembne za vaš posel?

Najverjetneje ste se skoraj vsi, ki se ukvarjate s prodajo izdelkov že vprašali zakaj izbrati profesionalnega fotografa izdelkov? Živimo v svetu, ko izdelke kupujemo preko spleta ali katalogov. Danes je bolj kot kadarkoli prej pomembno, da našim kupcem pokažemo dobre in kvalitetne fotografije izdelkov, ki jih želimo prodati.

Pri tem se včasih pojavi ideja, da bi izdelke lahko fotografirali kar sami. Seveda, zakaj pa ne? Danes so fotoaparati in mobilni telefoni že dovolj zmogljivi da zajamejo solidno fotografijo. Kljub temu pa še vedno opažamo, do tiste res kvalitetne fotografije nastanejo v fotografskem studiju.

Dobra fotografija ni samo dober fotoaparat in belo ozadje. Za dobro fotografijo je potrebno znanje, ki si ga fotografi nabiramo ves čas. Potrebno je poznati materiale iz katerih so izdeki narejeni in kako se bodo obnašali, ko jih osvetlimo. Zelo pomembno je, da znamo izdelek fotografirati tako, da bo gledalec na fotografiji dobi občutek materiala še preden ga bo dejansko prijel v roke. Zelo pomembna je tudi oprema. Profesionalni fotoaparati in objektivi so izdelani zelo kakovostno, kar ugotovimo, ko je potrebno samo za boljši objektiv odšteti nekaj tisočakov. Vrhunska oprema nam omogoča, da zajememo visoko resolucijske fotografije z veliko detajli, barvne globine in dinamičnega razpona, ki so zelo pomembni za nadaljno obdelavo fotografije. Tega pa mobilni telefoni ne zmorejo. Z napačno izbiro objektiva oz. goriščne razdalje lahko izdelek deformiramo, kar bo privedlo da napačne predstave gladalca oz. razočaranja ob nakupu. Če bomo izdelek fotografirali iz nepravilnega zornega kota bo lahko gledalec dobil napačeno predstavo o velikosti ali obliki izdelka.

Fotografiranje izdelkov je torej veliko bolj kompleksno kot se zdi na prvi pogled. Dobra fotografija izdelka je tista, pri kateri se gledalec osredotoči na izdelek, in ne na slabo osvetlitev, prenasičene barve ali pomanjkanje detajlov zaradi slabe resolucije. Amaterske fotografije se lahko tako hitro izkažejo kot slaba izbira za vaš posel. Spodaj je naštetih nekaj nevarnosti, na katere moramo biti pozorni:

Slaba kvaliteta

Kljub temu, da vsak dan slišimo, kako zmogljivi so fotoaparati iz mobilnih telefonov, temu žal ni tako. Mobilni telefoni so s svojo majhnostjo zelo omejeni. To pomeni, da v njih ni prostora za velik senzor, ki bi zajel detajle na fotografiji. Fotografij s slabo resolucijo tudi ni dobro uporabljati za tisk ali materiale večjih dimenzij, kjer je vsak detajl še toliko bolj viden. Spodaj je primer dveh posnetkov. Levi je nastal s pomočjo profesionalne studijske kamere, drugi pa s pomočjo mobilnega telefona. Ko fotografijo približamo hitro opazimo veliko razliko v kvaliteti. Med tem ko leva ohranja detajle in ostrino se pri levi začnejo linije mehčati.

 

Deformacija izdelka

Z izbiro nepravilnega ali ne dovolj kvalitenega objektiva, lahko pride do velikih popačenj izdelka, za kar smo že ugotovili, da ni dobro za gledalčevo predstavo in uporabniško izkušnjo. Izbira pravega objektiva in kota fotografiranja je zato zelo pomembna za končni izgled vašega izdelka. Spodaj je primer dveh fotografij. Pri levi je uporabljen profesionalni objektiv, ki ne povzroča nobenih popačenj na izdelkih. Na desni pa je uporabljen objektiv, ki je vgrajen v mobilni telefon. Opazimo lahko koliko bolj “napihnjen” in deformiran je izdelek.

 

Nepravilne barve

Barve so zelo pomembne pri prodaji izdelkov. Pomembno je, da s pravilno osvetlitvijo prikažemo barve izdelka takšne kot so v resnici. Pri povprečnih fotoaparatih je nadzor barv lahko zavajujoč. S pravilno opremo in postprodukcijo lahko dosežemo, da bodo vaši izdelki na fotografiji vedno videti takšni kot so v resnici. Na levi fotografiji smo dosegli popolnoma belo ozadje, barve pa so neutralne. Na desni lahko opazimo, da ozadje ni več snežno belo pa tudi barve na kromiranih delih so postale rdečkaste.

 

Konsistenca

Z izbiro profesionalnega fotografa si boste zagotovili tudi konsistenco pri vaših fotografijah. Namreč, zelo moteče je, da so vaše fotografija postavljene druga ob drugi pri čemer, se barvno in slogovno zelo razlikujejo. S tem damo jasno vedeti, da nismo najbolj dosledni pri svojem poslu. Na levi je primer fotografij, ki so usklajene v vseh pogledih. Na levi opažamo velike razlike med eno in drugo sliko. Občutek imamo da ne gre za isti izdelek.

 

Koliko stane fotografiranje izdelkov?

V večini primerov je cena fotografije izdelka na beli podlagi manjša kot je cena izdelka. Tako si s prvim prodanim kosom pokrijemo strošek fotografiranja. Vsi nadaljni nakupi pa so popolnoma vaš zaslužek. Veliko bolje je, da se v prihodnje odločite za profesionalni studijo, ki vam bo izdelal fotografije, katere bodo prodajale vaše izdelke. Svoj čas in energijo pa raje usmerite v prodajo in razvoj novih izdelkov. Prepričan sem, da vam bo to prineslo več dobička, kot pa prihranjen denar za fotografije, ki bodo vaše izdelke prodajale slabše ali celo odvračale od nakupa.